De Mom Test

Hoe je met klanten moet praten om te leren of je bedrijf een goed idee is, terwijl iedereen tegen je liegt. ​

Vraag nooit aan je moeder of je bedrijf een goed idee is want ze houdt van je en zal tegen je liegen.

Technisch gezien is dit waar, maar daar gaat het helemaal niet om. Je moet niemand vragen of je bedrijf een goed idee is. Het is een slechte vraag en iedereen zal in ieder geval een klein beetje tegen je liegen. Het is niet de verantwoordelijkheid van anderen om jou de waarheid te vertellen. Het is jouw verantwoordelijkheid om die te vinden.

4,7/5 sterren op Amazon
4.7/5

Het is de moeite waard om het goed te doen

Praten met klanten is één van de fundamentele skills voor zowel Customer Development als Lean Startup. We weten allemaal dat we het moeten doen, maar niemand lijkt toe te willen geven dat het best moeilijk is om de juiste vragen te stellen.

Dit boek laat je zien hoe klantgesprekken fout kunnen gaan en hoe je ze beter kunt voeren. Het is een snel en praktisch handboek dat je tijd, geld en leed zal besparen.

 

Onze vertaling naar het Nederlands

In alle jaren dat wij werkten als coaches en investeerders van startups, hebben wij gezien dat De Mom Test enorm waardevol was voor (corporate) startups. Ondanks dat veel mensen met wie wij spraken al jaren bezig waren met het voeren van klantinterviews, was De Mom Test nog steeds een “eye opener”. 

Toen wij met meer corporate startups gingen samenwerken, kregen we steeds vaker de vraag of De Mom Test ook in het Nederlands verkrijgbaar was, maar dat was niet zo. Dus besloten wij, in samenwerking met auteur Rob Fitzpatrick, om het boek te vertalen. 

Met veel dank aan Rob is het boek nu verkrijgbaar in het Nederlands!

Reviews

“De Mom Test is hèt boek dat wij al jaren aanraden om te leren hoe je nu echt klanten interviewt. Daarom hebben we het samen met Rob vertaald naar het Nederlands, zodat iedereen het hier ook kan leren”.

“Als je niet zeker weet hoe je de “juiste” vragen moet stellen om erachter te komen of je klant echt een probleem ervaart, dan is de Mom Test het beste boek over dit onderwerp. Ik kan het echt aanbevelen”.

Lees dit boek! Wij geloven dat dit het beste en meest toegankelijke boek is voor entrepreneurs die op zoek zijn naar product-market fit.”

Esther Gons,
Co-founder GroundControl

Carlos Espinal,
Partner, Seedcamp

Simon Murdoch,
Parter Episode1 Ventures

Over de auteur

Author photo by heisenbergmedia.com

Rob Fitzpatrick

Rob Fitzpatrick is al 12 jaar entrepreneur en runt zowel zelfstandige bedrijven als bedrijven die ondersteund worden door investeerders. Hij is een YCombinator alumnus (zomer ‘07), heeft investeringen binnengehaald in de VS en het VK, en heeft producten gebouwd die wereldwijd worden gebruikt door bedrijven als Sony en MTV.

Als technische founder die werd geforceerd om met klanten om te gaan bij zijn eerste bedrijf, liep hij er zelf tegenaan hoe hij, het veel gegeven advies, moest opvolgen om “gewoon met klanten te gaan praten”.

De Mom Test is het missende handboek om uit te leggen hoe je dat moet doen, en hoe je door vooroordelen, valse complimenten en meningen heen moet kijken om tot de waarheid te komen waar klanten echt om geven.

De Mom Test is beschikbaar in tien talen. Neem contact op voor grote bestellingen, custom branding, en lesmaterialen. Rob woont in Barcelona.