Innovation Accounting

Beheer de ontwikkeling van nieuwe producten en business modellen en stem innovatie af met de businessstrategie.

Binnen ons model zijn er drie typen key performance indicators (KPI’s) die elke organisatie zou moeten bijhouden voor innovatie:

Reporting KPIs zijn verbonden aan de Innovation Practice. Ze focussen op de product teams, de ideëen die worden gegenereerd, de experimenten die worden uitgevoerd en de voortgang van de teams van ideation naar schaal.

Governance KPIs zijn verbonden aan de Innovation Management. De focus ligt op het maken van geinformeerde inversteringsbeslissingen op basis van bewijs en de innovatiepositie.

Global KPIs zijn verbonden aan de Innovation Strategy. De focus is het helpen van de organisatie om de prestaties van alle investeringen in innovatie in de context van de gehele organisatie te overzien.

Activity metrics focussen op hoe druk het bedrijf bezig is met innovatie. Ze meten het niveai van de innovatieactiviteit (bijv. het aantal nieuwe producten dat is gelanceerd, het aantal experimenten dat draait, het aantal prototypen dat is gemaakt). Hier tegenover staan de impact metrics, welke de tastbare resultaten meten die voortkomen uit de innovatieactiviteiten. Omzet en winst zijn de beste indicatoren van deze impact.