#63 met toerisme strateeg Isabel Mosk over destination marketing dichtbij huis

Blikopener is de innovatie podcast van NEXT Amsterdam in samenwerking met Radio Aalsmeer.

Isabel Mosk is toerisme strateeg. Met haar bedrijf Sherpa’s Stories helpt ze steden, regio’s en landen om zich voor te bereiden op de toekomst en aan marketing te doen. Isabel wordt gezien als een vooruitstrevende denker binnen de reisindustrie. Ze spreekt op (inter)nationale congressen over haar vakgebied én haar passie: reizen. We praten over toerisme in een tijd waar alles anders is geworden. Hoe ziet de toekomst van toerisme en reizen er uit?

Columnist Dimitry Vleugel bespreekt de ommezwaai die heeft plaatsgevonden bij de overheid als het over de Corona-app gaat. De ontwikkeling daarvan vindt nu zo transparant mogelijk plaats en deskundigen worden aangemoedigd mee te denken. Daarnaast het verschijnsel dat Spotify grote podcast opkoopt en ze exclusief beschikbaar maakt. Is dat een goede of slechte zaak?

In de Week Van… bespreekt Esther de successen van SpaceX van de afgelopen week, waarbij ze als eerste commerciële partij twee astronauten naar het ISS brachten. En privacy bij digitaal surveilleren tijdens thuis afgenomen tentamens komt aan bod.

Als afsluiter kijken we met Twitter-expert columnist @Hermaniak terug op de roerige week van Twitter.

Tijdschema:

00:02:25 Isabel Mosk, toerismestrateeg en reisliefhebber
00:15:01 Kun je toeristenstromen sturen met digitale middelen?
00:20:43 Hoe gaat toerisme zijn na corona?
00:30:42 Dimitry Vleugel heeft een update over de corona-app
00:36:47 Dim over podcasts die Spotify-exclusive worden
00:43:45 Wilg over SpaceX en surveillance bij digitale tentamens
00:51:07 Herman Couwenbergh o.a. over Twitter vs. Trump

Meer afleveringen

Abonneer via