#61 met Wilco Hoogeveen van Turf Aalsmeer over escaperoom innovaties en omdenken

Blikopener is de innovatie podcast van NEXT Amsterdam in samenwerking met Radio Aalsmeer.

Vandaag is onze gast Wilco Hoogeveen, eigenaar van Turf Aalsmeer. We praten met hem over innovaties in de escape room branche, die door Corona zwaar is getroffen. Over omdenken en hoe 18 escaperoom eigenaren hun krachten bundelden en een online spel maakten dat ruim 100.000 keer gespeeld is inmiddels.

Columnist Jilles Groenendijk had het aan de stok met Twitter en kwam in een rollercoaster terecht door automatische, door AI gestuurde supportantwoorden, nadat het account van zijn tweeling-zoons ten onrechte was gebanned.

In de Week van bespreekt Esther (@Wilg) onder andere de Jumbo app, waarmee oude social content automatisch van je profiel kan worden verwijderd. Maar hoe promoot je een tool die privacy hoog in het vaandel heeft staan? Adverteren op de grote netwerken kan dan niet, terwijl daar hun doelgroep zit… Veel steden zoeken de oplossing voor verkeersproblematiek in fietsen, goede timing nu kantoren weer langzaam open gaan. En waarom is in heel Europa plexiglas uitverkocht?

Afsluiter columnist Dimitry Vleugel (@Dim) bespreekt de enorme piek in de verkoop van fietsen die op dit moment plaatsvindt. Ook testte hij een eSIM. Waarom duurt het zo lang voor meer providers dit ondersteunen?

Tijdschema:

00:02:08 Wilco Hoogeveen over innovaties binnen escape room branche
00:05:24 Door corona moest hij omdenken en kwam met een online spel
00:14:42 Andere toffe innovaties binnen de branche
00:25:13 Jilles Groenedijk ergerde zich deze week aan Twitter
00:40:42 Week van Wilg o.a. over social beheer app Jumbo
00:48:57 Dimitry Vleugel over enorm gestegen fietsverkoop en eSIMs

Meer afleveringen

Abonneer via